Eerste werkweek - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jorg en Linda - WaarBenJij.nu Eerste werkweek - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jorg en Linda - WaarBenJij.nu

Eerste werkweek

Door: Jorg

Blijf op de hoogte en volg Jorg en Linda

09 Maart 2014 | Verenigde Staten, New York

We hebben nu een week gewerkt. Linda ging lopend naar het werk omdat dat bijna even ver is als naar de metrostations en de NYU lopen. Jorg ging ook lopen, over de brug die van ons appartementencomplex naar de Rockefeller campus loopt, dat is ongeveer 1 minuut lopen. Op ons werk aangekomen konden we eindelijk ervaren hoe het is om in een Amerikaanse groep te werken. Al valt dat natuurlijk niet te generaliseren, dat viel meteen op toen we weer thuis kwamen om onze ervaringen te delen. Linda werkt in een grote groep met veel Europeanen, Jorg in een kleine groep met louter Amerikanen. In beide gevallen is het in ieder geval gezellig, al bestaat dat concept volgens velen alleen in Nederland.

We zitten op een soort grote hotelkamer, met het type wandversiering dat je in een hotel verwacht. Maar wel in een mooi complex dat naast de East River ligt, met vriendelijke concierges en een gym op de bovenste verdieping (38e). Door deze gym wordt het sporten gestimuleerd, want je hebt er een prachtig uitzicht over Manhattan en de East River terwijl je op de loopband aan het rennen bent. Ook op andere manieren wordt het sporten gepromoot, op de Rockefeller campus zijn er tennis en squashbanen voor de werknemers. Misschien dat we eens een tennisballetje kunnen slaan als er geen sneeuw meer op de baan ligt.

Dat brengt ons bij het enige minpuntje van New York, het is hier stervenskoud. 's Nachts was het rond de -10, en ook overdag was het niet veel warmer en stond er veel wind. Het contrast met de lente in Nederland maakt het ook niet beter ;-) .

Volgende week maar eens kijken hoe het is om onze verjaardagen in NY te vieren!

• 17 Maart 2014 - 22:16

Lis:

Nice...!! Krijg je Lin mee naar de gym btw?
    Behalve gezellige collega's, werk inhoudelijk ook leuk?

• 20 Maart 2014 - 19:27

Tilly Clijsters:

Hi Linda, Jorg!
    Dank voor t leuke bericht en die fantastische foto's !
    Hoop voor jullie dat t snel lente wordt aldaar, intussen maar de "borsttrok" aan!
    Gelukkig hoef jullie niet lang door de koude voor naar t werk te gaan..
    Waar bestaat dat trouwens uit?
    Liefs Gijs tilly