De stad uit! Eindelijk! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jorg en Linda - WaarBenJij.nu De stad uit! Eindelijk! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jorg en Linda - WaarBenJij.nu

De stad uit! Eindelijk!

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Jorg en Linda

01 Juni 2014 | Verenigde Staten, New York

Ik kan niet zeggen dat we al 100% gewend zijn aan het New Yorkse/ Amerikaanse/ post-doc leventje, maar we beginnen onze draai wel te vinden hier. Met uitzondering van het Songfestival (dat we keken na een nachtje stappen.. voel zelf aan in welke conditie we verkeerden), Koningsdag (tja, dat is met stip mijn favoriete NL-se feest. Ik heb de gezelligheid van de Utrechtse vrijmarkt en de A’damse straatfeesten oprecht gemist) en het aanstaande wereldkampioenschap voetbal (dat wíj natuurlijk gaan winnen), overheerst vooral het gevoel dat we uit Europa komen.

Zo gingen we als ware New Yorkers een dagje de stad uit om verse bosluchten in te ademen. Hier was vooral Jorg erg aan toe, want ik was vorige maand al een dag naar het rustieke Cold Spring Harbor geweest bij een congres. Onder één van de vele mogelijkheden voor een dagje hiking is er in het noorden van de staat New York het Hudson Highlands State Park. Hierin is de Breakneck Ridge beroemd en berucht. What’s in a name? Dit is een steile met rotsen bezaaide berg van ongeveer 400 meter hoog. We nemen de Metro North (dat is gek-genoeg een trein) naar het Breakneck Ridge treinstation en beklauteren, letterlijk met handen en voeten de rotsen. Boven wacht uiteraard een geweldig uitzicht.. en onze picknick. Aan de achterkant van de berg dalen we, minder steil, af door het idyllische bos naar het stadje Cold Spring. Dit dorp, ter grote van Stramproy, is typisch Amerikaans (bij mij vooral herkenbaar van de Hollywood-films): overal hangt de vlag te wapperen, de houten huizen hebben allemaal veranda’s waarop de schommelstoel niet ontbreekt, hangjongeren zittend in een pick-up-truck, grote ijsjes en chicken wings.

Ik wil eindigen met de huishoudelijke mededeling dat we nog steeds niet zijn verhuisd, en nog steeds in een tijdelijke gemeubileerde studio, die aanvoelt als een hotelkamer, wonen. Dit begint wel enigszins te vervelen (de wachtlijst beweegt traag), en we zien dan ook uit naar ons eigen plekje met eigen meubels en spulletjes. Gelukkig heeft de zomer dit continent inmiddels ook bereikt, dus hoeven we helemaal niet binnen te zitten :) !
Verder vinden we het ook leuk van jullie te horen… hier of per e-mail. Groetjes uit New York,

Linda

• 01 Juni 2014 - 20:53

Bianca:

Heej Jorg en Linda! Super om eens midden in zo'n Hollywood film rond te lopen, niet? En inderdaad soms is het ook lekker om eventjes uit de stad te zijn.. Zo ga ik afentoe naar ons aller Rooj ;-) Ik gun jullie voortgang in de wachtlijst, en voor nu uiteraard een zonnige zomer die voor de deur staat zodat jullie in het stadspark kunnen zitten! Volgende keer daar een fotootje van?? ;) Leuk om te lezen. Enjoy! Groetjes, Bianca.

• 02 Juni 2014 - 11:56

Lis:

Heej Lin & Jorg!
    dat werd tijd,alweer meer dan een maand geleden dat jullie een update hebben gepost! :) Zoizo gaat de tijd bizar snel! Jullie zijn alweer 3-4 maanden inwoners van NYC! (blijft goed klinken :p) Maar lekker dat jullie de weg naar buiten de stad hebben gevonden.
    Lin, een dezer dagen skypen en me een tour door het lab geven!
    x

• 07 Juni 2014 - 19:33

Mieke:

Hee Jorg en Linda,

lees net jullie reisverslag en leuk te lezen dat jullie al iets meer jullie draai gevonden hebben! snap dat die oranjekoorts op sommige momenten wordt gemist maar je krijgt er wel een mooi bergje voor terug, die hebben ze in Rooy niet hoor :-) Wel al helemaal gewend op jullie job? hoop dat er snel een paar mensen gaan verhuizen zodat jullie je stekkie gaan vinden! Ik kijk weer uit naar de volgende update!!!!

xx

• 14 Juni 2014 - 06:43

Mieke:

Leuk om te lezen, ouwe hikers! En ik duim voor een villa in Manhattan voor jullie :) Dikke knuffel vanuit Canada! Mieke